رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه:
رئیس پارک علم و فناوری و دبیر ستاد هماهنگی و توسعه اقتصاد دانش بنیان استان کرمانشاه، گفت: در تلاش برای تعدد شرکت‌های دانش بنیان در جهت رفع موانع و چالش‌های توسعه اقتصاد دانش بنیان هستیم.
کد خبر: ۱۰۴۷۷۷۶
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۹ 30 May 2022

سیامک آزادی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: ستاد هماهنگی و توسعه اقتصاد دانش بنیان  به دنبال این است که بتواند هماهنگی، انسجام و تعامل لازم را بین بازیگران و تاثیرگذارانی که در اکوسیستم یا به عباراتی زیست بوم فناوری استان فعالیت می‌کنند ایجاد و بتواند برای توسعه کمی و کیفی در بخش شرکت‌های دانش بنیان برنامه ریزی لازم را انجام دهد.

وی افزود: برای تحقق این مهم برنامه این است که تمام دستگاه‌های ذیربط و مجموعه‌های مرتبط برنامه خود را در این زمینه به ستاد ارائه دهند و بررسی‌های لازم در این خصوص صورت گیرد.

رییس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه با اشاره به اینکه باید موانع موجود بر سر راه این توسعه هم طرح موضوع شود، خاطر نشان ساخت: مصوبات این ستاد باید مبنایی باشد و برای رفع موانع و چالش‌هایی که در حوزه توسعه اقتصاد دانش بنیان داریم به دنبال افزایش تعداد شرکت‌های دانش بنیان در استان هستیم.

وی گفت: باید در این راستا هماهنگی لازم برای تبدیل شدن اقتصاد منبع محور به اقتصاد دانش محور و دانش بنیان در استان صورت گیرد تا بتوانیم نقش اقتصاد دانش بنیان را یک نقش ویژه و تاثیر گذار قرار دهیم، خوشبختانه شرکت‌های خوبی در حال حاضر فعالیت می‌کنند که شامل ۶۳ شرکت دانش بنیان و بیش از ۴۰۰ واحد فناور در استان کرمانشاه است که ظرفیت‌های خوبی برای تحقق شعار سال هستند.

وی یکی از چالش‌های این شرکت‌ها را عدم وجود حمایت و هماهنگی لازم برای توسعه آن‌ها دانست و گفت: اصلی‌ترین هدف این ستاد این است که بتواند حمایت‌ها و هماهنگی‌های لازم را در ذیل برنامه‌هایی که انجام و کارگروه‌های تخصصی که در هر یک از دستگاه‌ها برگزار می‌شود، محقق کنند.

آزادی تاکید کرد: امید است در جلسات بعدی هر کدام از دستگاه‌ها که اهداف و برنامه‌های خود را ارائه می‌دهند الزامات آن را تبیین کنیم و به سمت اجرایی و نهایی شدن آن برویم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار